Week 3/4 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu Week 3/4 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu

Week 3/4

Blijf op de hoogte en volg Ilse

20 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hey everybody! Hier is mijn 3e verslag!

12-8: We hebben vandaag weer een super leuke practical gedaan! We zijn naar het Daniel Cheetah breeding project geweest. Dit is een project die zorgt voor katten die niet in het wild kunnen leven en laat gasten ervaren wat deze katten nodig hebben om weer terug te kunnen naar het wild. We kregen eerst een rondleiding en we zagen caracals (Een soort van Lynx), servals, cheetahs, leeuwen en luipaarden. Daarna mochten we in het hok van de cheetahs (!!!!) en mochten we ze aaien en foto’s maken, wat een ervaring! Ze reageerden net zoals de huiskat en begonnen te spinnen en lekker te liggen toen we ze gingen aaien. Het enige wat ze niet leuk vonden was toen Yunfei een foto van een paar cm afstand maakte waardoor ze probeerden haar camera te grijpen.

14-8: We zijn bezig met een project in de township van Alicedale. We gaan een speeltuin opknappen voor een kinderopvang. We zijn vandaag begonnen met het schuren en verven van de speel toestellen en we gaan binnenkort alles op een goeie plek zetten en zorgen dat het een veilige plek word om te spelen. Het was best zwaar om 3 uur in de zon te staan verven maar het is heel mooi om iets te kunnen doen voor mensen die het minder hebben! Ook kwamen er veel kinderen nieuwsgierig kijken wat we allemaal aan het doen waren. Jullie zien het resultaat nog wel!

20-8: Ik zit weer in een café in Port Alfred! We zijn maandag naar het Addo-elephant National park geweest. Onze leraren reden de auto rond in het park. Er kwamen olifanten echt letterlijk een meter naast onze auto lopen, m’n hart zat echt in m’n keel! Ook kan ik weer een dier van de “big 5” afstrepen want ik heb de buffel gezien! Nu alleen de neushoorn nog (:.

We hebben gister al een aantal cijfers terug gekregen van verslagen en PBL, ik sta ongeveer gemiddeld een 7.5 nu! We hebben t ook echt heel druk nu met verslagen en de module opdracht. Vandaag was de eerste toets al waarvoor we alle stof die we tot nu toe hebben gekregen moesten leren. Gelukkig ging het wel goed!
We gaan dit weekend naar Port Elizabeth dolfijnen spotten en een beetje van het nachtleven zien!

Tot de volgende keer.
Liefs, Ilse

• 20 Augustus 2014 - 15:34

Frans Pazie:

Leuk hoor die verhaaltjes Ilse!!

• 20 Augustus 2014 - 18:56

Jose:

Wat een leven!! Je maakt mooie dingen mee hoor (een beetje jaloers......)
    xxxxxxxx

• 21 Augustus 2014 - 22:53