Week 5 - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Ilse

31 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Hoi Nederland! Het is alweer anderhalf week geleden, dus tijd voor een update!

Maandag 25-8: Dit weekend hadden we besloten om een wat grotere stad op te zoeken dus gingen we naar Port Elizabeth! We verbleven in een mooi hostel dichtbij de boulevard. We gingen eerst de stad bekijken en shoppen in een grote shopping-mall. ’S Avonds besloten we te splitsen en ging ik met Marja, Tamara en Yunfei uit eten en stappen. 3 locals uit het hostel lieten ons het nachtleven zien wat super leuk was. Het is ook heel bijzonder om te zien hoe goed iedereen hier kan dansen.

Vandaag zijn hebben we weer een game drive gedaan, dit keer in Kariega. Onze big 5 is nu compleet want we hebben de neushoorn gezien! Één van de neushoorns’ hoorn was er af gesneden door poachers maar gelukkig heeft ze het overleefd, wat niet vaak voorkomt. Dit is ook een onderwerp waar we veel research over doen omdat het echt een groot probleem is in Afrika.

Zondag 31-8: Yunfei en ik zijn dit weekend met z’n tweetjes naar Jeffrey’s bay gegaan om te surfen. Het was best lastig om erheen te komen want we moesten eerst met de bus vanaf Port Elizabeth naar een stadje 20 minuten van Jeffreys bay, en vanaf daar zouden er taxi’s staan. Toen we aankwamen zagen we nergens taxi’s en het was bij een super rustig tank station. Na rond te vragen bleek dat de taxi’s om 20:00 stoppen, maar gelukkig wou iemand van het tank station ons graag brengen dus we hadden super geluk.

Gisteren hebben we dus onze eerste surf les gehad vanuit het hostel. We begonnen met het proberen op de surfplank te blijven liggen en jezelf omhoog drukken, wat al super moeilijk was! Ik had ook een hele enge ervaring want op gegeven moment waren de golven opeens heeeeeel hoog en wij waren te diep gegaan dus ik knalde in die golf met m’n surfplank en ik rolde letterlijk naar het strand in de golf. Daarna bleef ik maar veilig dichtbij het strand surfen. Maar wat is het moeilijk!! Yunfei en ik konden allebei nog niet staan na deze les dus hopelijk de volgende keer!

Tot de volgende keer!!!!!!!!!

• 31 Augustus 2014 - 20:04

Rialda:

Aaaaw ilse supervet! Ik ben jaloers!!