Week 6/7 - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu Week 6/7 - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu

Week 6/7

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 September 2014 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Hey everybody, de laatste weekjes zijn alweer in gegaan en de tijd gaat zo snel echt niet normaal. Hier weer een update!

1-9: Vandaag hebben we onze vierde game drive gedaan, dit keer in Amakhala game reserve. Tot nu toe vond ik deze game drive het minst leuk omdat we niet heel veel dieren zagen en het landschap is veel droger en platter vergeleken met de andere parken. Maar natuurlijk mag ik niet klagen! Onze gids was wel heel grappig want hij doet een cursus om een officiële field guide te worden en dit was één van zijn examens dus hij was super zenuwachtig. Ook zei hij veel dingen die wij al wisten en echt een kwart van wat hij zei was fout dus ik weet niet of hij wel geslaagd is!

4-9: We hebben vannacht een overnight survival gedaan, ja ja. Het was zeker wel een bijzondere ervaring: We begonnen op een open veld met onze backpacks, matjes en slaapzakken op de rug te lopen. We gingen door de bush, over beekjes, onder takken door en dat soort dingen. Op gegeven moment kwamen we op een open stuk waar onze leraar zei dat dit ons plekje wordt voor de nacht. We moesten zelf vuur maken en het open veld klaar maken om op te slapen. Het was echt een heftige nacht want ondanks het vuur (die telkens aan moet blijven waar wij ook voor moesten zorgen), was het super koud! En je hoort telkens alle dieren geluiden om je heen.. Het was zeker leuk om mee te maken, maar niet voor herhaling vatbaar.

9-9: Vandaag hebben we weer een super leuke practical gedaan! We gingen naar Kenton on Sea (een rijk plaatsje aan zee) waar we toen het eb was zee dieren moesten vinden en identificeren. We zagen echt de raarste beesten en ook een hele grote octopus (zie foto’s). De zee en kust is hier super mooi en de golven zijn veel hoger dan in Nederland, perfect voor surfen! Verder hebben we het nu echt wel druk met school want het is alweer week 7 en volgende week moeten we alle verslagen inleveren. Over 2 weken hebben we de eindtoets en presentatie en begint de reis!

10-9: Helaas was vandaag één van de laatste safaris van de module. We hebben er nu in totaal 5 gedaan (inclusief 1 die we zelf geregeld hadden), dus eigenlijk 4 vanuit school. We hebben vandaag een ander soort neushoorn gezien wat best speciaal is hier. Verder hebben we eindelijk een leeuw in het wild gezien in plaats van in “breeding projects”!

11-9: We zijn vandaag naar een heel apart gedeelte van de wildlife industrie geweest: Taxidermie, of beter gezegd opgezette dieren. Hier is het heel normaal om een hunting farm te hebben en toeristen kunnen dan hun trofee laten opzetten en opsturen. Het stonk echt heel erg en er waren heel veel verschillende dieren opgezet, zelfs een neushoorn. De gids liet ons de verschillende stappen zien, en de eerste stappen zijn echt heel vies want dan moet het vlees van het bot gehaald worden. Ik bespaar jullie meer details!

See you next time !!

Ilse

• 14 September 2014 - 14:26

Ri! :

Succes nog de laatste weekje Ilsss! En geniet er nog van
    Dikke kus