Week 8 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Ilse

20 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hoi! Deze week was alweer de laatste week in Madolo´s. We hebben komende maandag de eind presentatie, en woensdag de eind toets. Daarna reizen Yunfei en ik op donderdag door naar Port Elizabeth en op vrijdag naar Jeffrey´s bay! Hier komt mijn laatste officiële week in Madolo´s retreat:

17-9: Vandaag was echt een drukke dag. ‘S ochtends hadden we eerst een hoorcollege over wat we in de toets kunnen verwachten. We moeten letterlijk álles leren wat we de afgelopen weken gekregen hebben: de hoorcolleges, PBL, workshops, practicals, alles. Maar het moet wel goed komen want door alle practicals heb je veel ook al wel in je hoofd zitten.
Na de hoorcollege gingen we naar het Reptielen centrum van Addo, wat echt super leuk was. Ook dit is een opvang centrum voor dieren die als huisdieren werden gehouden of ergens verwond gevonden zijn. We gingen eerst naar de slangen, en terwijl wij allemaal in die hokjes keken haalde de begeleider opeens 2 kleine slangen uit hun hokjes en legde ze die om ons nek! Daarna haalde ze steeds grotere slangen uit hun hokken en uiteindelijk hebben we allemaal een python vastgehouden! Daarna mochten we nog een stokstaartje vasthouden en een aapje die constant in m’n vinger zat te bijten. Het opvang centrum was echt bijzonder en ze zijn heel zorgzaam over die dieren.

Na het reptielen centrum hadden we lunch in Madolo’s en daarna moesten we meteen weer weg voor een last-minute safari. We kregen deze safari van Shamwari omdat zij gidsen-in-training hebben die hun examen moesten doen door middel van een safari met echte gasten. We hadden helaas naast Impala’s en wrattenzwijnen niks gezien want toen we op de helft waren begon het opeens heel hard te onweren en te regenen! We reden echt super snel terug maar het was best wel eng omdat je om je heen al die flitsen zag inslaan. Drukke dag dus!

18-9: We zijn weer gebeld door Shamwari dat ze nog een groep nodig hebben voor hun examens! Gelukkig hadden we vandaag beter weer. Op gegeven moment ging de gids met zijn begeleider uit de auto om sporen te zoeken van leeuwen, want die waren in dat gebied eerder gezien. Ze liepen ongeveer 5 meter van de auto vandaan en ze hadden de sporen gevonden. Daarna reden we echt 8 meter verder en zagen we een leeuwen jong in de bosjes met de moeder erachter! De gidsen hebben echt geluk gehad want als ze een stukje verder hadden gelopen stonden ze oog in oog met een leeuwin die haar jong wil beschermen. Het was wel heeel lief om te zien!!

20-9: We zitten nu weer in Port Alfred voor het internet! Helaas waren we gisteren voor het laatst in de pub in Alicedale waar we bijna elke vrijdagavond naar toe gingen. Super jammer om overal al afscheid van te nemen, maar gelukkig hebben we altijd de foto’s en de herinneringen nog!

Fijn weekend! Liefs, Ilse

• 29 September 2014 - 12:31

Janny De Wolff:

Hallo Ilse,

Het zit er al weer bijna op.
    Wat een avonturen heb je beleefd, echt geweldig.
    Geniet nog even van het mooie Afrika.
    Tot snel in Nederland.

Groeten uit Gieten