De eerste dagen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hoi iedereen! We zijn nu al een paar dagen in Zuid-Afrika en dus heb ik aardig wat te vertellen!

Zondag, 27-6: Het is hier nu de tweede dag. De vlucht was goed gegaan ondanks de overstappen in Cairo en Johannesburg. We konden in Port Elizabeth gelijk het busje van één van de twee leraren hier, Bongani. Onderweg zagen we een glimp van de stad, maar wat vooral opviel was hoe hááárd ze hier rijden! (zelfs op zandpaden en in bochten waar je 30 mag rijden ze minstens 80) Gelukkig kwamen we heelhuids aan op Madolo’s retreat waar we een snelle rondleiding kregen. Alles ziet er prima uit en het is hier relaxed omdat er voor ons word gekookt en gewassen. De temperatuur voelt hier heel koud aan na de hitte in Nederland, vooral als er geen zon is zoals vandaag en gisteren, en geen verwarmingen in de gebouwen. Yunfei en ik hebben dan ook met 3 dekens en dikke pyjamas geslapen. We zitten hier met zn 8en en zijn dus constant bij elkaar, dat is wel echt even wennen. Morgen is de eerste lesdag, ben benieuwd!

Maandag 28-6: De eerste lesdag zit erop. We hebben ons schema voor de komende 2 weken gekregen en we hebben super veel vrije tijd. We hebben één keer per week PBL, de enige les waar je iets voor moet doen, lectures, workshops over verschillende dier soorten en het leukste: practicals! Voorbeelden van practicals waar we heengaan zijn Addo Elephant park, bush walks, survival night, Cheetah breeding park en verschillende game drives.

We zijn aan het einde van de middag naar de township van Alicedale geweest. Onze leraar Bongani is hier geboren en woont nog steeds in dit deel van het stadje. Het is best moeilijk om te zien hoe weinig de mensen hier hebben, vooral als je zelf rondloopt met mooie cameras en kleren. Maar de mensen maken het niks uit en ze zijn super aardig. De kleine jongetjes willen zelfs graag poseren voor de foto!

Woensdag 30-7: We zijn nu in Port Alfred waar we gebruik kunnen maken van het internet! We hebben al een paar lectures gehad en ze zijn heel interessant. Onze andere leraar Jacques heeft heel veel ervaring en kan dus heel interessant vertellen. Ook hebben we giraffes gezien vanuit onze huisjes! Het uitzicht is heel mooi en we hebben kans om heel veel andere dieren nog te zien. Gelukkig is het weer beter geworden en schijnt het zonnetje heel fel. Ik ga nu de stad in van Port Alfred en misschien nog even langs het strand!

Groetjes aan iedereen in Holland!!

Veel liefs, Ilse

• 30 Juli 2014 - 14:11

Rialda:

Aaah wat leuk ilse!! hou ons op de hoogte! Missyouuuu!!

• 30 Juli 2014 - 17:52

Anouk :

Leuk allemaal ilse ! Wat zal je veel leuke dingen meemaken ! Heel veel plezier ! Liefs anouk

• 02 Augustus 2014 - 11:18

Jose:

Lieve Ils,
    Wat heb je al veel gezien in die paar dagen, geweldig. Ik zou wel met je willen ruilen. Leuk de foto's erbij, dan krijgen we een betere indruk.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Jose