Week 2 - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Ilse Westerbeek - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hogsback

Hoi mensen! Hier is ie weer, mijn reisverslagje. Enjoy!

Donderdag 31-07: We zijn bezig met het volplannen van de weekenden aangezien er niet veel te doen is in de middle of nowhere. Dit weekend zijn we in Port Alfred waar we naar het strand gaan en zondag misschien een game reserve. Het weekend erna zijn we van plan om naar Hogsback te gaan. Hogsback is een plek in de bergen met 9 watervallen, waar Tolkien een deel van zijn boeken heeft geschreven. Ook gaan we waarschijnlijk naar Jeffreys’ beach waar we gaan leren surfen. Jullie horen wel waar we uiteindelijk belanden!

Ook hebben we informatie over de belangrijkste opdracht van de hele minor gekregen. We moeten in een groepje van 4 personen een management plan voor een game reserve maken. Dat betekent dat we bijvoorbeeld moeten uitzoeken wat voor dieren in dat gebied kunnen leven, welke planten, welke target group we willen aantrekken, hoe we poachers (jagers op neushoorn en olifant hoorns) gaan aanpakken etc. Super leuk dus!

Zondag 3-08: We zijn vandaag op eigen kosten naar Pumba game reserve gegaan om onze eerste game drive te doen! Het was echt super mooi. We zaten in een open jeep en we reden ongeveer 2.5 uur rond in het park. We hebben veel verschillende antilopen gezien, olifanten een paar meter van ons vandaan, giraffen, zwijnen, zebras, een leeuw en nijlpaarden. (zoals je op de fotos kan zien) Na de drive gingen we naar de vijf sterren lodges waar we een super lekkere lunch kregen. Voor ongeveer 65 euro kun je je dus een hele dag vermaken inclusief eten en drinken!
Woensdag 6-08: Er zijn weer wat lesdagen voorbij gegaan! Maandagavond vierden we een verjaardag van Marja door middel van een “Proud to be fout” feestje zoals je op de fotos wel kunt zien aan mijn outfit. Wel heel leuk!

We hebben vandaag heel veel gedaan. We moesten om 06:45 klaarstaan voor onze eerste practical: bush walk. We reden naar een natuur park waar we ongeveer 2.5 uur gelopen hebben. Het was super zwaar want we gingen letterlijk door de bush, staken riviertjes over en klommen op losse stenen. Het was wel heel mooi om de mist te zien tussen de bergen en we hebben ook nog een aantal antilopen gezien. Daarna liepen we door naar een olijfboer waar we uitleg kregen over z’n boerderij en we olijven konden kopen.
‘S middags hadden we les en daarna gingen we naar een organisatie die verschillende kat soorten opvangt die bijvoorbeeld door het circus mishandeld zijn. Ze mogen daar de rest van hun leven wonen. Het park doet ook veel aan lessen geven aan kinderen die niet zoveel geld hebben en laten die kinderen ook de “big 5” gratis zien. Het was super mooi om de katten van dichtbij te zien en dat ze nu een goed leven hebben.

Zaterdag 9-08: We zitten dit weekend in Hogsback, een mooie rustige plek in de bergen. De rit gisteren hiernaar toe was best heftig omdat de chauffeur moest uitwijken voor een wild zwijn waardoor de banden uitgleden en we een paar flinke bochten moesten nemen. Maar gelukkig zijn we veilig aangekomen!

Vandaag had ik een erg bijzondere ervaring want ik ging 4.5 uur mountainbiken met Marja door de bergen en watervallen. De weggetjes waren super steil en er waren heel veel stenen en takken op de weg. Natuurlijk ben ik nog gevallen over mijn stuur heen met mijn neus in het zand en loop ik nu rond met een schaafwond op m’n kin. Een mooi souvenirtje dus. Het was ook héél zwaar toen we bergopwaarts moesten maar ik ben blij dat ik het gedaan heb want het was een hele mooie ervaring! Morgen ga ik er weer op uit met Marja en gaan we paardrijden! Ik heb er super veel zin in want ik heb t al heel lang niet gedaan dus ben benieuwd!

Afrikaanse kusjes,
Ilse






  • 12 Augustus 2014 - 10:24

    Jose:

    weer een supermooie week achter de rug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 3828

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 11 Oktober 2014

Wildlife Management, Alicedale

Landen bezocht: